11 maart 2009

* The Private world of Tasha Tudor*

Afgelopen maand op 26 Febr.
heb ik een bericht over haar gemaakt
vanwege haar fantastische boeken en illustraties
en nu dan deel 2...
~The private world of Tasha Tudor~
-
Het is alweer een tijdje geleden, dat ik onderstaand boek bestelde
en vandaag heb ik het eindelijk ontvangen!
Richard Brown heeft Tasha verschillende keren bezocht
en haar leven in dit boek beschreven.
Het is een geweldig boek (engelstalig) met prachtige foto's!
Ik laat jullie enkele foto's zien,
en een paar citaten uit het boek!
Deze exentrieke vrouw vond dat ze
in 1830 had moeten leven.
-
"I am sure it's possible,
When I die, I am going right back to 1830"

Haar levenswijze, gedrag en kleding behoren
zeker tot dat tijdperk!
Ze had kasten en kisten vol met
kleding en accessoires uit die tijd
Ze verzamelde ze graag
maar ook zeker ze om te dragen en te gebruiken!!!
-
"I'd rather use a thing and have it broken
than hide it in a box and never see it"

...De eerste zinnen uit het boek...
-
From the time she was a little girl,
Tasha Tudor has known exactly what she wanted:
To live in a secluded farm where she could
surround herself with a garden,
and a menagerie of household pets and
barnyard animals and
to illustrate children's books.Sinds ik haar heb leren kennen,
via haar boeken, illustraties en internet
ben ik een grote fan van haar geworden.
Ze is gestorven in 2008 op 93 jarige leeftijd.

2 opmerkingen:

Hermes zei

"To live in a secluded farm where she could
surround herself with a garden,
and a menagerie of household pets and
barnyard animals and
to illustrate children's books."
Sounds a pretty good life to me.

Yvonne zei

Deze vrouw zou ik graag eens een poosje gevolgd hebben in haar doen en laten, die tijd spreekt mij namelijk ook erg aan, en ik denk dat het bij haar thuis qua spullen, maar ook qua levenswijze een ware schatkist voor ons zal zijn geweest..