12 april 2009

~Eric Kincaid~ Illustrator

oliver1

 

Eric Kincaid werd geboren in Londen in 1931.
Hij studeerde af aan de Gravesend kunstacademie.
Er is helaas weinig of geen informatie over deze kunstenaar online. 
Hij behoort zeker tot 1 van mijn favorieten.
Vandaar dat ik een paar van zijn illustraties wil laten zien!
~
Hij is verantwoordelijk voor veel kinderboekenillustraties
die gericht zijn op rijmpjes en sprookjes.
Ik bezit een aantal boeken waar ik deze illustraties vandaan heb.
 alicealice1 Onderstaande 3 boeken behoren tot mijn collectie:
-Alice in Wonderland
-The Wind in the Willows
-Oliver Twist
 badger1

badgerEen paar andere titels:
-A Child's Garden of Verses 
-Tales of Magic & Enchantment 
-The Secret Garden
-Dragon and Sleepy Owl
The Snow Queen
-The Little Mermaid 
-Dragon and the Rabbit
-The Adventures of Sherlock Holmes
-The Secret World of Fairies
 

 oliver2train
Eric Kincaid's veelzijdigheid van stijl en oog voor detail 
maakte hem tot 1 van de meest succesvolle artiesten op dit gebied.

1 opmerking:

Hermes zei

Another great illustrator. Have a happy Easter.