18 september 2009

~Boekje van Rie Cramer~

Just in Dutch today, Sorry!!!
Please use the translate button in the side-bar
.Rie Cramer.
Dit boekje heb ik gisteren in de kringloopwinkel gekocht!
~Klik hier voor meer info over Rie Cramer!
EN HIER!!!
.Rie Cramer.
Vanwege de herfst laat ik jullie een paar
bladzijden met tekeningen en de versjes hiervan zien…
.Rie Cramer.
Beukennootjes.
Allemaal beukenootjes in het rond!
Kijk toch eens even wat veel!
Als je eens allemaal at, die je vond,
Dan kreeg je pijn in je keel.

Maar ik bewaar er een massa van,
Éen plant ik en dat word een boompje.
Dan maak ik een ketting voor Moes en dan
voor broer een paardetoompje.
.
Rie Cramer.
Populieren.
Langs de dijk staan met z’n vieren
hoge zilverpopulieren,
Wuiven maar, buigen maar
naar mekaar en van mekaar.

en hun babbelende blaadjes
houden duizend fluisterpraatjes:
”Wist je dit, wist je dat?”
’k zou wel willen weten wat!
.Rie Cramer.
Paddestoelen.
Dag paddestoelen mannetjes,
Mevrouwtjes en meneertjes!
Wat sta je grappig in het rond;
Ik wed, je komt pas uit de grond
In vers gestreken kleertjes!

Maar als ik straks naar huis toe ga,
Dan krijg je vlugge voetjes;
Dan dans je in het rond, dan dans je maar,
dan knik je lachend naar mekaar
en schudt je rooie hoedjes!
.Rie Cramer.
Het Tuintje.
In het grappig boerentuintje,
Midden in de palmenhaag,
Staat een ouderwetse dame
met een grote groene kraag.

In haar wijde hoepelrokken
staat ze deftig heel rechtop.
’k denk, dat ze me wel een heel klein vindt
met mijn schortje en m’n pop.
.Rie Cramer.  
     Mooie rooie appeltje.
Mooie rooie appeltje
poets ik met mijn schortje
met mijn schortje, met mijn mouw,
Poets ik maar en wrijf ik jou
tot ik maatje hoor, dan, gauw
leg ‘k je op haar bordje!
.

3 opmerkingen:

Madelief zei

Wat een prachtige vondst. Ik begrijp niet waarom mensen zoiets moois wegdoen! fijn weekend!

groetjes van Madelief

Hermes zei

The pictures are enough. So simply drawn but they really work as illustrations.

Marieke zei

Mijn moeder las me vroeger voor uit dit boekje met prachtige rijmpjes. Later las ik het mijn dochters voor, maar in een onbewaakt ogenblik heeft één van de drie een aantal bladzijdes verscheurd. Verschrikkelijk vond/vind ik dat. Nu ik dit hele exemplaar zie ga ik ook maar eens op zoek in de kringloopwinkels!