16 mei 2009

~Linda Ravenscroft~

Linda RavenscroftLinda Ravenscroft is geboren in 1963 in Cheshire
Ze heeft altijd al getekend en geschilderd, 
zolang ze zich kan herinneren.
In 1979, ging ze studeren op de
London Road School of Art, het was een droom
die uitkwam, ze kon daar de hele dag schilderen en
tekenen. Ze is een autodidact Britse kunstenaar,
haar werk is gepubliceerd over de hele wereld.  img_ravenscroft08Ze woont nu met haar man, dochter Vivien
(geboren In 1993) en talrijke
huisdieren in het prachtige graafschap Cheshire.
Haar huis ligt vlakbij een klein bos,
wat een constante bron van inspiratie is.
Linda maakt gebruik van vele media voor haar
schilderijen, maar ze werkt het liefst met waterverf.lindaravenscroft
"Mijn inspiratie komt uit vele bronnen. Ik vertrouw vooral
op mijn dromen en innerlijke gevoelens zoals ik gedaan
heb sinds ik een kind was, maar nu als een volwassene
met meer ervaring van de wereld.
Invloeden van kunstenaars uit het verleden en heden
samen met mijn liefde voor de natuur inspireerde
mij al vanaf jonge leeftijd,
samen met mijn ouders
die altijd een
bron van inspiratie waren, door de verhalen
van mythes en legendes en mysteries van het
bovennatuurlijke en het onverklaarbare die zij mij vertelde;img_ravenscroft06
Het geloof in ‘t elfenvolk of aardgeesten,
noemen ze zoals je wilt, is zo oud als de tijd zelf,
zij vertegenwoordigen de natuurlijke wereld
waarin we leven, en of je gelooft of niet,
zij hebben een plaats in onze moderne samenleving,
zelfs nu meer dan ze ooit hebben gedaan.
 
~Linda Ravenscroft~
img_ravenscroft05phooenixrisingLR


After all we are only human"
............

Untitled-1
www.linda ravenscroft.com

Verschillende boeken:
~‘Fairies World’ ..geschreven en gepresenteerd
door David Riche
~’The Art of Faery’ ..with foreword by Brian Froud
~’Watercolour Fairies’ ..een inspirerende gids
om tekenen en schilderen te leren 
~’Aquarel Fairies’ ..een inspirerende gids 
om tekenen en schilderen te leren
~’World of Faery’ ..Tweede deel van
The Art of Faery
~’500 Fairy Motifs’ ..Klein formaat boek,
met de creaties van de beste kunstenaars 
uit de VS, Europa en Japan.  Linda

1 opmerking:

Hermes zei

I have one of her orginals - wonderful imaginative artist.